BLOGG INNEHÅLL


Här kommer ni att få se en del av min lägenhet och mina olika arbeten så som möbler stickat virkat sytt målat mm. Ja även något att stoppa i munnen. Ja det som utgör mitt liv det jag skapar.
Att varje bostad har sin egen potential med en själ som måste vårdas o stimuleras, har blivit allt tydligare. Men den måste fyllas med de människor vi önskar, och de acessoarer o saker som vi tycker speglar vår perssonlighet-
Antingen det är vi själva som skapat dem eller någon annan.

Själv har jag alltid funnit större lycka i att hitta möbler med mera på loppis eller liknande för att skapa det jag vill ha av det. Jag köper sällan nytt. Gör om det jag redan har. Varför ska man alltid köpa nytt att konsumera bara för konsumtionens skull. Nej det finns så mycket att ta tillvara på och bearbeta så att det blir som du vill!

Välkommen till min smått röriga värld och låt dig inspireras!













torsdag 4 mars 2010

samla på hjärtan

 
Posted by Picasa

Jag har en skål där jag samlar på hjärtan i olika material o storlekar. Varje hjärta symboliserar en persson. I mitt fall mina barn o barnbarn. Vad som än händer och vilka vägar livet en tar mellan varven så finns våra hjärtan där nära varandra.
Kanske tänder jag ett ljus en rökelse och funderar en stund. Eller bara låter kärleken vara sig självt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar