BLOGG INNEHÅLL


Här kommer ni att få se en del av min lägenhet och mina olika arbeten så som möbler stickat virkat sytt målat mm. Ja även något att stoppa i munnen. Ja det som utgör mitt liv det jag skapar.
Att varje bostad har sin egen potential med en själ som måste vårdas o stimuleras, har blivit allt tydligare. Men den måste fyllas med de människor vi önskar, och de acessoarer o saker som vi tycker speglar vår perssonlighet-
Antingen det är vi själva som skapat dem eller någon annan.

Själv har jag alltid funnit större lycka i att hitta möbler med mera på loppis eller liknande för att skapa det jag vill ha av det. Jag köper sällan nytt. Gör om det jag redan har. Varför ska man alltid köpa nytt att konsumera bara för konsumtionens skull. Nej det finns så mycket att ta tillvara på och bearbeta så att det blir som du vill!

Välkommen till min smått röriga värld och låt dig inspireras!













torsdag 4 mars 2010

Vad ska man tro på tro på........

 
Posted by Picasa


Vi har tagit efter andra kulturer och religioner och låtit våra hem bli en plats för andlighet. Idag kan man se madonnor och änglar samsas med buddha.
Så numer har mitt hem trots allt blivit ganska vanligt. Jag tycker det är viktigt att ha en plats inte bara för vår kropp att bo. Utan också en plats för vår själ. Att vi får låta små symboler påminna oss om vad vi vill och hur vi vill vara, vilka funderingar som råder.
Men låt oss göra högt i tak.

2 kommentarer:

  1. Är själv uppvuxen i en sekulerad familj och hur gärna man än vill är man säkert påverkad. Är född kristen som många andra men tror inte på någon religion i dagsläget. Lyssnat på Hoola bandoola band, "Vem i hela världen kan man lita på"? Bra låt och förstår dina funderingar, vad ska man tro på liksom.

    Försök hitta en mening i livet som inte skadar andra, och följ den. Har man då en linje att gå på i livet blir det enklare tror jag. Aja kl e mkt, ha de bra :)

    SvaraRadera
  2. Fint valda ord Eva. Vi behöver alla en stund av helande då och då. Vila och samla våra krafter för att sedan gå vidare.
    Vi får aldrig sluta tro på det lilla i det stora... och ringarna på vattnet.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera