BLOGG INNEHÅLL


Här kommer ni att få se en del av min lägenhet och mina olika arbeten så som möbler stickat virkat sytt målat mm. Ja även något att stoppa i munnen. Ja det som utgör mitt liv det jag skapar.
Att varje bostad har sin egen potential med en själ som måste vårdas o stimuleras, har blivit allt tydligare. Men den måste fyllas med de människor vi önskar, och de acessoarer o saker som vi tycker speglar vår perssonlighet-
Antingen det är vi själva som skapat dem eller någon annan.

Själv har jag alltid funnit större lycka i att hitta möbler med mera på loppis eller liknande för att skapa det jag vill ha av det. Jag köper sällan nytt. Gör om det jag redan har. Varför ska man alltid köpa nytt att konsumera bara för konsumtionens skull. Nej det finns så mycket att ta tillvara på och bearbeta så att det blir som du vill!

Välkommen till min smått röriga värld och låt dig inspireras!













torsdag 4 mars 2010

det var en gång en hall

 
Posted by Picasa

Jag tror på en hall som säger välkommen och omfamnar oss när vi kommer hem. Jag tros på att i just en hall så känner vi atmosfären i hemmet. Jag tror på att utgå från verkligheten när man organiserar sin hall.
Här bodde jag tidigare och då var det fler barn hemma. Hallen var liten och barnen långt ifrån så ordningssamma som jag skulle önskat.
Men för att slippa sand o liknande material in i hela hallen så koncentrerade jag det man behövde i anslutning till ytterdörren.
Jag tog ner hatthyllan som dessutom var extremt ful. I den befintliga nischen som jag målat rosa till skillnad från övriga hallen som målades brun. Vilket var utmärkt i en hall då inte smutsiga fingrar och skoavtryck från leriga stövlar syntes.
Jag placerade i nischen en stol en hängare och en spegel samt en korg där alla kunde slänga sin vantar o mössa utan att behöva sortera i rätt låda. Men bara det som just då användes. Längre in i hallan där utrymmet var större. Ja jag vet men jag har inte planerat lägenheten bara fått en färdig mall att göra det bästa utav, där fanns en stor byrå med resten av kläderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar